מאמרים אחרונים:

מה כוללות עבודות פיתוח

בטון-מוטבע-1

מה כוללות עבודות פיתוח ועבודות עפר כוללות התמחות בהעתקת תשתיות, הקמת כבישים, קווי מים וביוב, פיתוח שטחים ציבוריים ועוד. את העבודות הללו מבצעים קבלני עפר ופיתוח עם כלים מתקדמים

מה כוללות עבודות פיתוח?
קבלני עפר ופיתוח מבצעים שורה ארוכה של עבודות חיוניות באתרים המאושרים על ידי מינהל מקרקעי ישראל. העלויות מחושבות במסגרת קבלת הרשאה לתכנון ופיתוח ולפי היקף זכויות הבנייה. העבודות השכיחות כוללות התמקדות במספר תחומים שונים. בנוסף, ישנן עבודות מיוחדות המתבצעות באתר במסגרת הכנת השטח לבנייה.

כך לדוגמא ניתן לבצע העתקת תשתיות, לרבות צינורות מים, מערכות ביוב, ניקוז, עמודי חשמל, עצים להעקרה או העתקה וכדומה. יש אתרים בהם נדרש גם סקר ארכיאולוגי, תכנון רשת חשמל, ניקוז ושילוט רחובות. הדבר החשוב הוא לבצע עבודות עפר במגרשי הבנייה ולהתמקד ביישור שטח כללי, חפירה ומילוי של האתר כולל קירות תומכים למגרשי הבנייה ועבודות נוספות בהתאם לצורך.

זקוקים לייעוץ? אנו כאן לשירותכם! התקשרו: 050-6521263

עבודות פיתוח | בומנייט
עבודות פיתוח | בומנייט

 

כבישים , מים וביוב : שלבי עבודה בולטים לביצוע

עבודות פיתוח מחייבות מעורבות של אנשי מקצוע שונים. קבלן חפירות מתמחה בדרישה לביצוע עבודות חפירה במסגרת הקמת התשתית, אולם קבלני עבודות עפר מתמקדים בעיקר בעבודות השכיחות: כבישים, מים, ביוב, שטחים ציבוריים פתוחים וחשמל. כדאי להרחיב על העבודות הללו על מנת להבין את החשיבות של העבודות ואת המקצועיות של הקבלנים.

עבודות על הכבישים כוללות ביצוע של הכבישים, המדרכות, הניקוז, קירות התמך, מערכות התאורה והסדרי התנועה. עבודות אלו יקבעו במידה רבה את הבטיחות באתר הפיתוח והן תנאי לקבלת אישור מהרשות המקומית. בין היתר, עבודות כבישים מחייבות הכנה לרמזור, לריהוט רחוב ולמערכות השקיה וגינון. קבלני עבודות עפר נדרשים להכיר היטב את שיטת העבודה המתאימה לכל אתר בנייה ולהקפיד על הוראות משרד הבינוי והשיכון.

מבחינת מים וביוב, עבודות פיתוח כגון קווי המים הפניימים באתר, מתקנים הנדסיים וביוב ציבורי מתבצעות על פי סיכום עם הרשות המקומית. את פיתוח השטחים הציבוריים מבצעים קבלני עבודות עפר ופיתוח כפי שמוגדר בתב"ע – גינות ציבוריות, מעברים ציבוריים, טיילות וכיכרות. לבסוף נדרשים הקבלנים לברר מול חברת החשמל לגבי תשלום חלקי על ביצוע רשת החשמל ועל חיבור לבית במימון ביניים של משרד הבינוי והשיכון, בהתאם לסיכום ספציפי בכל אתר.

עבודות בטון במסגרת עבודות פיתוח

השימוש בבטון נפוץ במסגרת ביצוע עבודות פיתוח. קבלני עפר נדרשים להכיר היטב את דרכי השימוש בבטון ולנצל את היתרונות שלו. בניגוד לחומרי גלם אחרים הנפוצים לצורך ביצוע עבודות גמר, חידוש, שיפוץ או ליטוש, הבטון הוא חומר עמיד מאוד. הוא מורכב מתערובת של צמנט, חול, חצץ ומים ומובל אל אתר העבודות עם מערבל בטון. רוב קבלני העפר משתמשים גם במשאבות בטון לצורך שינוע החומר בצורה מהירה ונוחה. תערובת הבטון מתקשה לאחר 10 שעות ומאבדת את התכונות הפלסטיות שלה במקביל לביצוע שאר עבודות הפיתוח.

יש מספר סוגים נפוצים של בטון המשמשים גם במהלך עבודות פיתוח. הסוג הראשון שכדאי להכיר הוא בטון מזוין. זהו בטון המבוסס על טכנולוגיית בנייה ייחודית, בה משלבים את הבטון עם חומר נוסף בעל אלסטיות. המטרה של יישום בטון מזוין בתוך עבודות פיתוח היא לקבל חומר חזק במיוחד. בטון מזוין מציב סטנדרטים גבוהים של חוזק ואמינות ועבודות פיתוח המבוצעות בעזרתו עמידות לאורך זמן. ברוב המקרים משולב הבטון עם פלדה לצורך השגת התכונות של בטון מזוין, אולם יש קבלני עפר המעדיפים שימוש בחומרים אחרים לזיון הבטון.

סוגי הבטון הנבחרים במסגרת העבודות
שני סוגים נוספים של בטון המשמשים לביצוע חלק מעבודות הפיתוח נקראים בטון דרוך ובטון אדריכלי. בטון דרוך כולל שימוש בבטון ובכבלי פלדה מתוחים, כאשר קורות עשויות בטון כזה משמשות לבניית גשרים או קירויים. בתחום של עבודות פיתוח ניתן למצוא את הבטון הדרוך בעת בניית קירויים הנושאים עומסים גדולים. בכל הנוגע לבטון אדריכלי, עיקר השימוש הוא דקורטיבי ולכן קבלני עפר אינם יוזמים מרצונם את היישום של החומר.

עבודות פיתוח מתבצעות למטרות רבות והתועלת שלהן נמדדת בטווח הארוך. קבלנים העוסקים בתחום של עבודות פיתוח מכירים את היתרונות של הבטון ומנצלים אותם. הם יכולים לבחור בין סוגים שונים של בטון ועליהם למצוא את הפתרון היעיל ביותר עבורם. עבודות פיתוח תלויות במידה רבה בחוזק ובעמידות של בטון מזוין, בטון דרוך ולעיתים גם בטון אדריכלי.

סוגים של עבודות עפר

לא כל קבלן יכול להתמודד עם הדרישות הגבוהות של עבודות עפר. ראשית, עבודות לצרכי פיתוח כוללות חפירה ופינוי פסולת מסוגים שונים, כולל צמחיה ובולדרים, לאתר שפיכה מאושר או סילוק למקום שעליו מורה המפקח. במסגרת העבודות נדרש הקבלן להביא אל אתר הפיתוח כלים המאפשרים חפירה בכל סוגי הקרקע, חציבה בכל סוגי הסלע וחציבה בשטחים מוגבלים ללא שימוש בחומר נפץ. העבודה כוללת את הולכת מיטב החומר החפור למילוי, חפירה ו/או חציבה לתעלות מכל סוג, חפירת מצע ותשתית קיימים, הידוק שטחים לאחר חישוף ולעיתים גם הידוק תשתית חרסיתית באמצעות מכבש רגלי כבש.

עבודות עפר מחייבות יישור והידוק שטחים לגובה של עד 40 ס"מ בחפירה ו/או מילוי בשכבות. עוד כדאי להזכיר את ההתמחות של קבלני עבודות בחרישה ותיחוח פני מצעים קיימים, הידוק מבוקר של מילוי בשטחים ובכבישים, ייצוב תשתית על ידי החדרת שברי אבן מגיר קשה או דולומיט ועוד. בכל הנוגע אל מחירון העבודות, התוספת העיקרית אותה נדרש הלקוח לשלם היא בגין טיפול בחומר חפור לצורך שימוש חוזר כמילוי באתר, כולל מיון וניפוי, הפרדת פסולת והתאמת החומר להגדרת מילוי נברר.

לסיכום, עבודות פיתוח בכלל ועבודות עפר בפרט הן הרבה יותר מורכבות מכפי שנהוג לחשוב. עבודות אלו דורשות התמחות מקצועית של קבלני בעלי ניסיון. בנוסף, כל קבלן המגיע לאתר בנייה על מנת לבצע עבודות חייב להחזיק בצי כלים המתאים למשימה ולרשימת הדרישות.

זקוקים לייעוץ בנושא עבודות פיתוח או עבודות בטון מוחלק?

לחצו כאן או התקשרו: 050-6521263 ונשמח לעזור.