מאמרים אחרונים:

השימושים של יציקת בטון

cast-concrete-2

יציקת בטון מציעה יתרונות כמו חוזק, עמידות ומגוון עיצובי רחב מאוד. השימושים ביציקת בטון מתאימים עבור בתים פרטיים ושטחים ציבוריים וכדאי לדעת מה הם כוללים

השימושים של יציקת בטון

יציקת בטון מוחלק היא פתרון ורסטילי ודינאמי בענף הבנייה. אפשר להשתמש בה לצרכים רבים וניתן למצוא אותה בין היתר בבתים פרטיים, בשטחים ציבוריים וגם בתוך מוסדות ציבור. לאחרונה החל הבטון לצבור מעמד חשוב בקרב מעצבי פנים וסביבה, בעיקר בשל התכונות המקוריות שלו. בטון מבטיח עמידות לשנים רבות, קל מאוד ליישם אותו על גבי סוגים רבים של משטחי ריצוף והוא בולט על רקע אלמנטים דקורטיביים מסורתיים. מעבר לכך, השימושים החדשים של יציקות בטון מלוטש  תרמו לעליית מחירים ולמקצועיות של בעלי המלאכה העוסקים בתחום.

את השימוש העיקרי של הבטון בצורת היציקה ניתן לראות בגינות פרטיות. אפשר ליישם יציקת בטון בגינה לצד משטחי דשא טבעיים או סינתטיים, לבחור ביציקת בטון על פני אבנים משולבות או לשלב בין פתרונות ריצוף אחרים. היציקה אינה דורשת תחזוקה מסובכת ומתאימה גם למי שמשפץ את הבית והגינה בתקציב מוגבל. בשלב הראשון יש לתאם פגישת ייעוץ עם חברות העוסקות ביציקות מן הסוג הזה, לקבל הצעת מחיר ולברר לגבי התקנה ואחריות. בשלב השני כדאי ליישם יציקת בטון בגינה לפי הצרכים של הלקוח. בגינות, חצרות, מרפסות או גגות הדגש הוא על יציקת בטון שתהיה עמידה בפני שחיקה. לעומת זאת, בבתים עם ילדים רצוי לברר לגבי תבניות הבטון והמסגרת שמקנה רמה בטיחותית גבוהה.

בטון לריצוף ביתי

עוד שימוש של יציקת בטון מוחלק בא לידי ביטוי בריצוף ביתי. בעבר נהוג היה למצוא יציקת רצפת בטון במוסכים, האנגרים גדולים או חניונים. גם אולמות תצוגה ומחסנים ניצלו את היתרונות של היציקות הללו על מנת למנוע הוצאות תחזוקה. עם זאת, יציקת רצפת בטון בתוך הבית מעניקה חוויה שונה לחלוטין אל חלל הפנים. היא משתלבת עם סגנון עיצוב מודרני של קווים נקיים, אלגנטיים ואפורים, מתאימה לדירות קטנות ומצוינת עבור וילות עם קומות ביניים.

חשוב להזכיר כי אחת הסיבות העיקריות להצלחה של יציקת בטון קשורה אל שיטת ההחלקה. בטון מוחלק הוא שכבת הבטון האחרונה ביציקה. מטרתו להפוך את הרצפה לישרה, חלקה ויפה. הבטון נשאר רך בזמן היציקה, לכן ניתן להטביע בו דוגמאות שונות או להשאירו חלק לחלוטין. יציקת בטון מוחלק מאפשרת שילוב צבעים שונים המתאימים לעיצוב החלל המרכזי. יש לו מראה נקי ורמת גימור גבוהה, הוא עמיד כמובן בפני שחיקה ומורכב ממשטח אחד גדול וחזק.

אין צורך בהצמדה של חלקים זה לזה וזמן העבודה על היציקה קצר יחסית. אפשר לסיים את היישום של יציקת בטון מוחלק תוך מספר ימים, כולל מריחת ציפוי אפוקסי לצורת הקניית עמידות כימית.

יציקות בטון להשבחת ערך הנכס

יש רק מעט חומרי גלם המאפשרים שמירה על ערך הנכס לאורך זמן. בשוק נדל"ן סוער ודינאמי, שימוש בחומרים מן הסוג הזה הוא בעל משמעות מיוחדת. היציקות המתאימות עבור חלל פנים או חוץ מצליחות לייצר עמידות יוצאת דופן. יציקות אלו אינן נפגעות כתוצאה ממזג האוויר או מחשיפה לשמש. קל מאוד לנקות ולתחזק אותן והבטון שומר על המראה הייחודי שלו גם לאחר הוספת רהיטים או ביצוע פעולות הדברה. בטון הוא חומר גלם הרבה יותר חזק ועמיד מעץ ואת התוצאות ניתן לראות כבר לאחר מספר שנים.

בעלי נכסים המעוניינים לשמור על ערך הדירה או הבית שלהם צריכים להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותם. שימוש בעץ בתור חומר גלם לשיפוץ או בנייה אינו מספיק. ניתן כמובן לשלב את עץ עם חיפוי בטון או קירוי על בסיס בטון דקורטיבי, אולם בסופו של דבר הבטון הוא החומר שקובע את ערך הנכס. יש הרבה לשפר את ערך הנכס גם מבלי לבצע שיפוץ כללי. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי הוספת יציקות בטון בחצר ובגינה, להתעניין בנושא של בטון דקורטיבי במטבח או בחדרים רטובים ולבדוק את האופן בו אריחי בטון משתלבים בחדרי שינה.

עיצוב גמר חיצוני בסגנון אופנתי

שימוש נוסף ולא פחות חשוב בבטון לצורך שמירה על ערך נכסי נדל"ן כולל עיצוב גמר חיצוני. בבנייה המודרנית מקובל להשתמש בבטון אדריכלי, בבטון לבן או בבטון שהוסיפו לו חומרי צבע שונים. גם מערכות מעוצבות של טפסות משמשות לצורך מטרה דומה. על מנת לייצר בטון לבן וליצוק אותו בבתי מגורים יש צורך במלט מסוג צמנט פורטלנד לבן, אותו אסור לערבב אפר פחם. מעבר לכך, תמיד יש אדריכלים הבוחרים לחזור לסגנון האופנתי של שנות ה-50 במאה הקודמת עם בנייה בבטון חשוף.

היציקה מייצגת את השימוש הנרחב והטוב ביותר בחומר גלם מסוג בטון. יציקות אלו משפרות את העמידות הפיזית של הנכס ועוזרות לו לשמור על ערכו הכלכלי. את הבטון כדאי לצקת באופן מקצועי ולהשתמש באמצעים מתקדמים על מנת ליישם אותו.

זקוקים לייעוץ? אנו כאן לשירותכם! התקשרו: 050-6521263

יתרונות הבטון בחצר

יציקת בטון בחצר כריצוף חוץ מוכיחה בצורה אופטימאלית את כל יתרונות החומר. יש המון שיטות של בטון בהן יוצקים אותו לתבניות או ישירות על פני השטח, ולאחר מכן מוסיפים חומרים הקשורים לאיטום, מרקם וברק. חומרים אלו יכולים להיות אקרילים, פיגמנטים של צבע, מעכבי ייבוש ועוד.

לקוח הבוחר יציקת בטון בחצר מקבל צורה של ריצוף מודרני, עם אפשרויות רבות של גוונים וצורות. הריצוף המתאים לחצרות כולל בטון מוחלק, בטון מוטבע ובטון צרוב דקורטיבי. מעבר לכך, יש להזכיר את הפופולאריות של הבטון החשוף. במקרים בהם לא מעוניינים לפרק ריצוף ישן קיימת טכניקה של בטון רזה: זהו בטון דק במיוחד ואין צורך לבצע בו החלקת בטון לאחר ייבוש החומר. לסיכום, בטון הוא חומר בנייה המורכב מתערובת של חומרים מסוימים, כגון מים, חול, חצץ צמנט ועוד. לשימושי בטון יתרונות רבים והוא גם מגוון מבחינה עיצובית.