מאמרים אחרונים:

ריצוף בטון מוחלק למראה מרהיב – בומנייט לפנים ולחוץ

ריצוף בטון מוחלק למראה מרהיב

אם אתם בונים את בית החלומות שלכם, אתם ודאי כבר מכירים את אינספור הבחירות שעומדות בפניכם: בחירות רהיטים, עיצוב, תכנון ובנייה, הן כולן החלטות שאתם צריכים לקבל כאשר אתם מגבשים לאט לאט את החזון שלכם והופכים אותו למציאות. אמנם מדובר בתהליך ארוך וסבוך, אבל חשוב לזכור שבסופו תוכלו להנות מהמנוחה והנחלה – הלא היא ביתכם החדש.

אבל כדי שתוכלו להנות מהבית שלכם במלואו ולכמה שיותר זמן, חשוב שתכירו את כל האפשרויות שעומדות בפניכם, כדי שהבחירה שתעשו תהיה מושכלת, חכמה ושקולה. כדי לוודא שאתם מיודעים בכל אפשרות, ישנו פתרון ריצוף שכדאי שתכירו, שכן יכול להיות שתגלו שזו האופציה המושלמת עבורכם: בטון מוחלק או מוטבע, הנקרא גם "בומנייט".

בומנייט הוא בעצם שימוש בבטון כדי ליצור ריצוף (בעיקר חיצוני, אך לא רק), תוך כדי שימוש בהחלקה או בהטבעה כדי ליצור את המראה האסתטי המבוקש. כך לדוגמא בטון מוטבע הוא היוצר מראה של מרצפות, עץ או אבנים, ובטון מוחלק (כשמו כן הוא) יוצר מראה נקי וחלק למראה.

מה הם היתרונות של בטון מוחלק או בטון מוטבע על פני אפשרויות ריצוף אחרות?

לשימוש בבטון יתרונות רבים, כאשר הראשון בהם הוא כמובן העמידות. מדובר באחד החומרים העמידים ביותר שקיימים בשוק, כך שדאגות כמו שחיקה (מרהיטים או מצמיגי רכבים) וספיגת כתמים (מלכלוך או מרטיבות) יהיו עבורכם נחלת העבר.

תוכלו בנוסף להנות גם מעמידות הצבע של הבטון – בטון מוחלק או מוטבע יכול להגיע במגוון רב של צבעים, ולא רק בגוון האפרפר הרגיל של הבטון כמו שאנחנו מכירים מאתרי בנייה או חניונים. עם טיפול נכון במשטח הבטון שלכם, הצבע שבו תבחרו ישמר בדיוק כמו שהוא, ללא צורך בחידושים.

יתרון נוסף, שהופך את הבומנייט לפתרון מועדף בעיקר עבור חצרות וגינות, הוא אופן ההנחה שלו. מאחר שמדובר ביציקה של משטח שלם, ולא הנחה של מרצפות בודדות זו לצד זו, לא תצטרכו לדאוג מעשבים שוטים שיצמחו בין המרצפות או מאדמה שתעניק למשטח מראה מלוכלך בגלל הצטברויות בחריצים. כמשטח אחיד, הבטון הוא גם קל יותר לניקוי.

(חשוב לציין, שאם תבחרו באפשרות של בטון מוטבע כדי ליצור טקסטורה המדמה אריחים, אבנים או ריצוף עץ, יווצרו כמובן חריצים מדומים כחלק מהטקסטורה שבחרתם.)

ריצוף בטון מוחלק למראה מרהיב – בומנייט לפנים ולחוץ

ריצוף מבטון בתוך הבית: זה כדאי?

יכול מאוד להיות שהאפשרות של שילוב בטון בחצר שלכם קוסמת לכם מאוד, ושהחלטתם לשקול את השילוב שלה במרחב החיצוני של הבית – אבל חשבתם גם על הפנים? למרות שזה אולי יפתיע אתכם, בבטון נעשה שימוש גם במרחב הפנימי של הבית, ויותר ויותר אנשים בוחרים בו כריצוף המרכזי בביתם (וכמובן שניתן גם למצוא אותו בבתי עסק ומשרדים רבים).

בטון מוחלק בפרט הפך לבחירה המובילה בקרב אנשים שרוצים להעניק לביתם מראה מודרני, אלגנטי ואורבני, אך גם בבטון מוטבע נעשה שימוש רב כדי ליצור טקסטורות מיוחדות – לא רק כריצוף, אלא לעיתים גם כאלמנט דקורטיבי על קירות ובחלקי רצפה נבחרים.

הטבעת בטון ו\או החלקת בטון  פתרון מקיף

בטון יכול להעניק פתרון משמעותי למספר בעיות שריצופי בטון אחרים פשוט לא מצליחים להתמודד איתן. מעבר לבעיות כגון צמיחת עשבים בין מרצפות בחללים חיצוניים, ולעמידות הפחותה של אריחים באופן כללי, מרצפות רגילות יוצרות מראה פחות אלגנטי ומוקפד, ויכולות להינזק במגוון צורות שונות.

הטבעת בטון או החלקת בטון לעומת זאת, יכולות להעניק לכם פתרון לכל סוגי הבעיות: לא תצטרכו עוד לדאוג למובן האסתטי, שכן הבטון יעניק מראה אחיד ומסוגנן לפי בחירתכם; לא תצטרכו לדאוג לגבי כתמים, שחיקה או שפשופים; ולא תצטרכו לבצע החלפות, תיקונים או תחזוקה. הטיפול היחיד שיידרש מכם הוא ציפוי סילר עבור הבטון, אך מדובר בשכבה שגם ככה יש להוסיף אחרי ההנחה הראשונית של היציקה. איש המקצוע שלכם יוכל לייעץ לכם אם וכאשר יהיה צורך לחדש את הסילר, אבל בכל מקרה מדובר בכמה שנים טובות לפני שתצטרכו בכלל לחשוב על כך.

בומנייט
יציקת בטון מוטבע בומנייט

לסיכום: במה כדאי לבחור?

אין ספק שלבומנייט יתרונות רבים מאוד, אך נשאלת כמובן השאלה מה עדיף – בטון מוטבע או מוחלק. הבחירה הנפוצה היא בטון מוחלק עבור פנים הבית, ובטון מוטבע עבור החוץ, אך כמו שניתן לראות, אין חוקים מוגדרים וניתן לבחור באיזו אפשרות שרוצים עבור איזה חלק בבית.

מה שחשוב לזכור כאשר מחליטים בין סוגי הבטון, הוא הטקסטורה אותה אתם מעוניינים להשיג. בגלל האפשרויות הרבות שניתן להשיג בעזרת בטון מוטבע, סוג זה הפך למועדף עבור חצרות וגינות שכן ניתן להשתמש בו כדי ליצור דימויי ריצוף, אבן, ואפילו דימויי עץ, אבל מדובר בטכניקה שניתן ליישם גם בפנים הבית –יש רק לוודא שעיצובית מדובר בבחירה שתהיה הרמונית לסגנון שאתם שואפים להשיג.

כך או כך, לא משנה אם אתם מעדיפים את המראה של הבטון המוחלק או של הבטון המוטבע, אין ספק שמדובר בפתרון ריצוף מהפכני, חדיש ומומלץ, בזכות שלל יתרונותיו.