מאמרים אחרונים:

בנייה וריצוף עם בטון

ריצוף בטון מוחלק למראה מרהיב

לא סתם החוק בישראל קובע כי בכל בניין חדש שנבנה יש להשתמש עם בטון מזוין או בשלדה מפלדה המצופה בבטון. תערובת החומרים שבהם משתמשים כיום עבור יצירת בטון, הופכת אותו להיות החומר החזק והמתאים ביותר עבור בניית בניינים ומבנים.

החומרים שמהם מייצרים את הבטון המודרני, הם: חול, מים, חצץ וצמנט, והם יוצרים את סוג הבטון המתאים ביותר לבנייה.

במרבית המקרים, את הבטון מייצרים במפעלי בטון מיוחדים, כאשר השינוע של החומר אל אתר הבנייה מתבצע באמצעות מערבלי בטון השומרים שהבטון לא יתקשה ויגיע במצב המתאים עבור השימוש בו.

למעשה, ישנם עוד לא מעט שימושים נוספים עם הבטון, ובהם בנייה של בסיסי תמיכה לעמודים (כמו עמודי חשמל), סלילת כבישי בטון, יצירת בטונות להגנה, ריצוף בתים וחצרות באמצעות בטון ועוד.

מהם הסוגים השונים של הבטון?

סוגי הבטון השונים נבדלים זה מזה בחוזק הבטון, כאשר הבטון החלש ביותר מכונה "ב-20" והחזק ביותר "ב-60". דבר נוסף שסוגי הבטון נבדלים זה מזה הוא רמת השקיעה של החומר, אשר נגזרת כתוצאה מהיחס בין הצמנט למים שבבטון.

רוב רובם של התערובות מגיעות בדרך כלל בשקיעה 5 עד 9. כמו כן, ישנן פורמולות בטון מיוחדות עבור ליטוש לצבעים כמו צבע לבן, קרם או שחור.

בכל מקרה לגופו יש צורך להחליט מהו סוג הבטון שיתאים בצורה הטובה ביותר עבור המטרה שאליה משתמשים בו, כמו למשל כאשר מדובר על מקלט או חדר ממ"ד – שאז נבחר בסוג בטון חזק יותר (בד"כ בדרגת החוזק ב-50), ובמקרים בהם נדרש בטון עוד יותר חזק כמו למשל בבטון עבור בונקרים ממוגנים או במבנים של הכור האטומי, משתמשים בדרגה החזקה ביותר – ב-60.

ריצוף הבית באמצעות בטון

בעבר ריצוף באמצעות בטון היה משהו שעושים רק במקומות שבהם לא היה אכפת מן המראה החיצוני שהבטון יוצר. לדוגמא, בחניונים, מקלטים, מפעלים וכל מקום אחר בו לא מייחסים חשיבות רב למראה הרצפה.

אולם כיום, בזכות התקדמותה של הטכנולוגיה בתחום, ניתן לייצר ריצוף בטון במראה שלא רק שלא מכער, אלא מוסיף ומשדרג את המראה החיצוני באותו המקום.

למעשה, מעצבי פנים רבים בוחרים בסוגים שונים של ריצוף בטון עבור המקומות שאותם הם מעצבים, כמו למשל רצפת בטון מוחלק המאפשרת ריצוף מעוצב ויפה ללא סימני חלוקה בין המרצפות כפי שקורה כאשר מרצפים עם סוגי ריצוף אחרים.

האם כדאי לרצף באמצעות בטון?

כאשר מדובר על המראה החיצוני של ריצוף בטון – זהו משהו שנתון לטעמו של כל אחד. ישנם אנשים שאוהבים דווקא את סוגי הריצוף המסורתיים ולא מתחברים לסוגים החדשים של ריצוף בטון, וישנם כאלה שיבחרו דווקא בריצוף בטון עבור הבית שלהם.

בכל מקרה, כדאי לדעת שריצוף בטון נחשב לריצוף חזק ועמיד במיוחד, כאשר יכולת העמידות שלה בפני מכות היא מהגבוהות ביותר מבין סוגי הריצוף.

גם הניקוי של רצפת בטון קלה במיוחד, ואין צורך בחומרים מיוחדים או במאמץ מרובה בכדי לבצע ניקוי של הרצפה.

עם זאת, כאשר מדובר על ריצוף בטון כמשטח אחד, במקרה שבו תצטרכו להגיע לצינורות שמתחת לרצפה לצורך תיקון תקלה או שדרוג המערכות בבית, לא יהיה מנוס מאשר לשבור את כל הריצוף, ולא כמו בריצוף רגיל שבו אפשר להוציא רק את הבלטות שצריך.

כמו כן, כאשר צריך לרצף באמצעות בטון מוחלק בית שכבר מרוצף, אין אפשרות לרצף על גבי הריצוף הישן אלא יש צורך בשבירה של כל הריצוף – עבודה שלוקחת כמובן יותר זמן וגורמת ללא מעט לכלוך ובלגן בבית.

ציפוי מיקרוטופינג לרצפת הבית

פתרון מעולה עבור ריצוף בטון לבית ללא צורך בשבירת הריצוף הקיים הוא ציפוי המיקרוטופינג. מדובר על ציפוי בעובי כמה מ"מ, אשר נחשב לחזק ועמיד במיוחד. המראה שלו דומה לרצפת בטון מוחלק – רצפה חלקה ללא סימני חלוקה של מרצפות.

בגלל שמדובר על ציפוי בלבד ניתן ליישם אותו על גבי ריצוף קיים, ואין צורך לשבור את המרצפות הקיימות בבית ולעשות בלגן ולכלכוך הכרוכים בשבירת מרצפות.

ולכן, כאשר מדובר על ריצוף עבור בית שגרים בו, ולא דירה חדשה – הרבה מאוד אנשים יעדיפו דווקא את השימוש עם ציפוי המיקרוטופינג, בכדי לחסוך מעצמם את הבלגן של שבירת הריצוף הקיים והחלפתו בריצוף חדש לחלוטין.

מהו המחיר של ריצוף באמצעות בטון מוחלק?

מחיר הריצוף באמצעות בטון מוחלק נקבע כמובן על פי גודל הדירה שאותה רוצים לרצף.

המחיר משתנה גם לפי הצבע שבו אתם בוחרים, ופרמטרים נוספים כמו האם קיימת במקום רצפה שאותה צריך לשבור, האם אתם רוצים סימני חלוקה מיוחדים בהתאמה אישית וכן הלאה. ניתן לומר כי בממוצע מחיר של ריצוף באמצעות בטון מוחלק עבור מטר רבוע יהיה כ – 350 עד 500 ₪.

האם נדרשת הכנה מקדימה עבור ריצוף בטון?

כאשר מדובר על ריצוף בטון בתוך הבית, יש צורך בפרישה של רשת ברזל על גבי הרצפה, פריסה של שכבת הבטון מעליה, ואז יישור של הבטון בעזרת מכשיר המיוחד עבור הפעולה הזו שנקרא הליקופטר.

לעומת זאת, אם מדובר על ריצוף עם בטון בגינה או בחצר שם בדרך כלל מדובר על משטח לא ישר, יהיה צורך במרבית המקרים לבצע עבודה מקדימה של יישור הקרקע על ידי פיזור חצץ ועטיפה שלו על ידי שק יוטה שיוצמד אל הקרקע.

עם זאת, במקרה שבו בחרתם דווקא בציפוי באמצעות מיקרוטופינג כמעט ואין צורך בעבודה מקדימה, משום שבריצוף באמצעות ציפוי מיקרוטופינג לא נעשה שימוש במכשיר כמו הליקופטר או כל מכשיר אחר, ועל כן העבודה מתבצעת בצורה מהירה וקלה הרבה יותר, ועם הרבה פחות בלגן.